Autor Téma: Nové BMW S 1000 RR.  (Prečítané 682 krát)

dedomotorhead

  • Čoprák
  • Príspevkov: 2064
    • Offline
Nové BMW S 1000 RR.
« : 30. September 2014, 13:36:23 pm »
Nové BMW S 1000 RR si odkrúti svetovú premiéru na motocyklovom veľtrhu Intermot 2014. Superbike, ktorý sa po prvý raz predstavil v roku 2009, vstupuje do ďalšej generácie. Okrem ostrejšieho výkonu venovali konštruktéri nového S 1000 RR veľký dôraz na to, aby bol motocykel v každom momente ovládateľnejší. Či už sa bude využívať na každodenné jazdenie, užívanie si na okresných cestách, alebo na odhaľovanie limitov na pretekárskej trati – nové S 1000 RR exceluje v každom ohľade.

  • Vyšší výkon a krútiaci moment: 146 kW (199 k) pri 13 500 ot./min. a 113 Nm pri 10 500 ot./min.
  • Lepší ťah vďaka nárastu krútiaceho momentu od približne 5 000 ot./min. ako aj vyrovnanie výkonovej krivky. Najvyšší krútiaci moment je k dispozícii v širokom rozsahu od 9 500 do 12 000 ot./min.
  • Prepracovaná hlava valcov s upravenými kanálmi, nový vačkový hriadeľ nasávacích ventilov a ešte ľahšie nasávacie ventily.
  • Nový systém nasávania s kratším potrubím, väčším airboxom a plne elektronicky riadenou škrtiacou klapkou so systémom ride-by-wire.
  • Zníženie hmotnosti o 4 kilogramy na 204 kg s plnou nádržou (vytvára rezervu na ďalšiu výbavu).
  • Nový výfukový systém bez predného tlmiča je o 3 kilogramy ľahší.
  • Súčasťou štandardnej výbavy sú tri jazdné režimy “Rain” (dážď), “Sport” a “Race” (preteky) plus možnosť príplatkového režimu Pro s dvoma ďalšími režimami, “Slick” a “User” (nastaviteľný užívateľský režim), pre optimálne prispôsobenie sa jazdným podmienkam.
  • Súčasťou príplatkového režimu Pro je aj systém Launch Control pre bezchybné rozjazdy.
  • Súčasťou príplatkového režimu Pro je aj obmedzovač rýchlosti v Pit-lane.
  • Nový ľahší rám s upraveným pomerom pevnosti a flexibility pre lepšiu trakciu, precíznejšie ovládanie a výraznejšiu spätnú väzbu.
  • Upravená geometria podvozka pre lepšiu ovládateľnosť, vyššiu trakciu a zreteľnejšie reakcie pri maximálnom výkone.
  • Plne nastaviteľné pruženie s upraveným odskokom pre lepšie nakláňanie do zákrut a vyššiu obratnosť.
  • Vylepšené príplatkové elektronické pruženie Dynamic Damping Control (DDC), podobné ako má model HP4.
  • Pretekárske ABS s vylepšeným nastavením.
  • Kontrola trakcie DTC s možnosťou nastavenia v 7 +/- krokoch.
  • Za príplatok asistent radenia HP Gear Shift Assist Pro pre rýchle radenie bez použitia spojky.
  • Nový elektrický systém s výkonnejšou riadiacou jednotkou a ľahšou batériou.
  • Príplatkové elektronické ovládanie rýchlosti.
  • Prepracovanejšia prístrojová doska s viacerými funkciami a širokou ponukou informácií.
  • Kompletne prepracovaná kapotáž s výraznejším a dynamickejším vzhľadom.
  • Inovatívne farebné schémy s troma odlišnými štýlmi: červená Racing Red/biela Light White, čierna metalíza Black Storm a BMW Motorsport.


Na môj vkus je tam priveľa elektroniky. Pomaly sa bude motorka ovládať joystickom ako v počítačových hrách...

 
 
 
 

Zdroj: http://www.press.bmwgroup.com

Kibo

  • Kofolkár
  • Príspevkov: 454
  • Mňau  :cat:
    • Offline
    • www.lidl.sk
Re: Nové BMW S 1000 RR.
« odpoveď #1 : 02. Október 2014, 13:29:25 pm »
Elektronicky riadené oné, elektronické pruženie, asistent radenia, elektronické ovládanie, launch control, elektronické izé, asistent asistenta,... Bavíme sa ešte o motorkách alebo už o počítačoch?  :P
Tak to diktuje doba a technologický pokrok, to beriem, ale o chvíľu budú môcť na týchto mašinách jazdiť aj cvičené opice a po pridaní palivovej mapy Junior aj začiatočníci...Fuj ale som dnes skeptický... :banan:

Mal som tú česť so 142 kW (193 k) predchodcom a bola to morda. Potenciál tej mašiny som sa ani nesnažil využiť, aj tak som sa na ňu ledva poskladal. Režim Race som ale pre skúsenosť zapol. No brrr, Hayabusa bola oproti tomu baránok, toto monštrum má gule - aj keď elektronické. Vlastniť by som ju ale nemohol, zabil by som sa na nej. Pri každom otočení plynom si pýtala viac a môj pud sebazáchovy zasahoval skôr ako obmedzovač. Na okruhu som s ňou nebol, tam sa cíti určite lepšie. Navyše som viac turista ako strelec, takže zatiaľ vlastním litrové SS iba v myšlienkach a tak je to dobre. Výkonové oživenie v stredných otáčkach uvítajú strelci na gastrovýjazdoch, 6 koní v maštali sa stratí v celom stáde.

Ale BMW si tu pekne nechalo priestor na niečo dych vyrážajúce alebo prasiatko rozbíjajúce, sériovka so 199 k a limitka s výkonom cez 200 k za mastný príplatok? :P We'll see...

Čo ma ale mrzí, je zmena masky. Ako sa mi tá škuľavá verzia zo začiatku nepáčila, tak sa mi zapáčila a mala v porovnaní s novinkou výraznú osobnosť a zároveň výhodu voči konkurencii, keďže vytŕčala z radov symetrických mašín. Ale ani po facelifte škaredá nie je, len pre mňa zovšednela...

yoffo

  • Geriatrik
    Zombie
  • Príspevkov: 5812
  • Precceda IT GTX, Klamár és Iňtrigányi U2.
    • Offline
Re: Nové BMW S 1000 RR.
« odpoveď #2 : 02. Október 2014, 20:55:03 pm »
Príplatková verzíja RR 69:

- navolíš si knoflíkom krajinu a ideš.
- zvolíš si knoflíkom ktorékoľwek z ročných období a ideš.
- cwakneš knoflíkom a cesta uschne.
- elektroautomatický odštrkowač
- elektrodynamický deblatič.
- elektroakustickodemagnetický odpudzowač zweri (mám)
A záverom Vám ponúkame digitalizovaný IToptimalizowaný efektivizovaný, racionalizovaný,
nefalšovaný famózny výniMOČNÝ pocit z jazdy.

 >:D :fuck: >:D
M1ZSL/PJ/WD40+/3BEČ.Arktis/Apony/

SS zverejní len blb.....
Kde blb, tam nebezpečno........Jan Werich