Autor Téma: Nové BMW R 1200 R – boxer roadster pre náruživých jazdcov.  (Prečítané 2476 krát)

dedomotorhead

  • Čoprák
  • Príspevkov: 2064
    • Offline
BMW Motorrad a roadster s plochým 2-valcovým motorom typu boxer – to je spojenie, ktoré učarovalo priaznivcom už pri predstavení prvého modelu R 32 pred približne 91 rokmi. Počas tohto obdobia sa roadster stal symbolom nefalšovaného a rýdzeho potešenia z jazdy na motocykli. A zvlášť vtedy, keď sa o pohon staral klasický motor typu boxer so svojím nezameniteľným charakterom a veľkolepým zvukom. Či už to bolo pokojné jazdenie, uháňanie s vetrom opreteky na vedľajších cestách alebo cestovanie so spolujazdcom a batožinou - roadstery s motormi typu boxer od BMW Motorrad boli vždy ideálnymi partnermi. Nové BMW R 1200 R je hrdým pokračovateľom tejto tradície komfortu, dynamiky a cestovateľských schopností a zároveň dáva tomuto dráždivému mixu nový náboj.
 
  • Klasický plochý 2-valcový motor typu boxer s výkonom 92 kW (125 k) pri 7 750 ot./min. a krútiacim momentom 125 Nm pri 6 500 ot./min.
  • Dynamický, pôsobivý roadster vzhľad.
  • Torzne tuhý mostový rám z oceľových trubiek s motorom ako samonosným prvkom.
  • Klasické odpruženie kolies s obrátenou prednou teleskopickou vidlicou (upside-down) vpredu a systémom EVO Paralever vzadu.
  • Nové nasávanie a v strede umiestnený chladič prispievajú k veľmi kompaktnému tvaru prednej časti.
  • Vzpriamená, no zároveň aktívna športová a uvoľnená poloha sedenia pre vynikajúci pocit z dynamickej jazdy spojenej s excelentným pohodlím sedenia na dlhých cestách.
  • Prepracovaný päťuholníkový tvar výfukového potrubia.
  • Automatická kontrola stability (ASC).
  • Jazdné režimy “Rain” (dážď) a “Road” (cesta).
  • Jazdný režim Pro ponúka za príplatok ďalšie dva režimy “Dynamic” (dynamický) a “User” (nastaviteľný užívateľský režim), pre optimálne prispôsobenie sa jazdným podmienkam.
  • Dynamická kontrola trakcie (DTC) je súčasťou príplatkového režimu Pro.
  • Za príplatok je k dispozícii najnovšia generácia elektronicky nastaviteľného podvozku Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment), ktorý v každej situácii zaručuje optimálnu jazdnú dynamiku.
  • Ľahké 10-lúčové zliatinové kolesá.
  • Za príplatok je k dispozícii asistent radenia Gear Shift Assistant Pro, ktorý umožňuje rýchle radenie bez použitia spojky.
  • Sofistikovaný prístrojový štít s množstvom funkcií a širokou ponukou informácií.
  • Za príplatok je k dispozícii bezkľúčové štartovanie, ktoré uľahčuje každodenné používanie.
  • Inovatívne farebné schémy s troma odlišnými štýlmi: základná farba Basic, “Style 1” a “Style 2”.
Široká paleta príplatkových prvkov a špeciálnych doplnkov.








Zdroj: http://www.press.bmwgroup.com

Kibo

  • Kofolkár
  • Príspevkov: 454
  • Mňau  :cat:
    • Offline
    • www.lidl.sk
Re: Nové BMW R 1200 R – boxer roadster pre náruživých jazdcov.
« odpoveď #1 : 02. Október 2014, 11:59:05 am »
Prekvapivá zmena s tou USD vidlou, to by som od Bavorov nečakal.
Dizajn je veľmi subjektívna vec, ale mne sa páčia naháče BMW od čias R1200C, aj keď to je cruiser, dizajnovo mi ale príde veľmi príbuzný... R1150R bola tiež zaujímavá motka, netypický krásavec.

Jazdil som predchádzajúci model R1200R s motorom DOHC 81 kw (110 k) a môžem povedať, že tak dobré povozenie som pod riťou nemal už veľmi dlho. Fakt som sa zamiloval, pohodlne som sa na to poskladal a zdravý rozum so všetkými starosťami som vtedy nechal na parkovisku... Motor je kapitola sama o sebe, dynamiky dostatok, ale vážne ma na tej motorke dostalo pohodlie a ergonómia. A to teda nie som konfekčný typ...
 :))