Autor Téma: Nové BMW R 1200 RS – nový rozmer triedy sports touring.  (Prečítané 2559 krát)

dedomotorhead

  • Čoprák
  • Príspevkov: 2064
    • Offline
Nové BMW R 1200 RS – nový rozmer triedy sports touring.
« : 30. September 2014, 12:51:01 pm »
BMW Motorrad a legendárne motocykle s označením RS – modelový rad, ktorý symbolizuje vyváženú symbiózu športovca a cestovateľa. V 1976 bol model R 100 RS prvým sériovo vyrábaným motocyklom na svete s aerodynamickou kapotážou vyvíjanou vo veternom tuneli a pripevnenou priamo na rám. Tento perfektný univerzálny motocykel so športovými aj cestovateľskými génmi stál pri zrode kategórie sports tourer v podobe, ako ju poznáme dnes. BMW Motorrad nadväzuje s príchodom nového modelu R 1200 RS na túto dlhú tradíciu a predstavuje nový športovo-turistický motocykel poháňaný plochým dvojvalcovým motorom. K nemu úplne prirodzene patria aj v príťažlivom modernom šate odené univerzálne schopnosti pôvodného konceptu BMW RS. Pri potulkách vedľajšími cestami, opájaní sa jeho dynamickým výkonom so spolujazdcom alebo počas nekonečnej cestovateľskej dovolenky – nový model R 1200 RS posúva športovú turistiku na úplne novú, príťažlivú úroveň.

  • Klasický plochý 2-valcový motor typu boxer s výkonom 92 kW (125 k) pri 7 750 ot./min. a krútiacim momentom 125 Nm pri 6 500 ot./min.
  • Športový a dynamický vzhľad.
  • Aerodynamicky tvarovaná polokapotáž s nastaviteľným štítom.
  • Torzne tuhý mostový rám z oceľových trubiek s motorom ako samonosným prvkom.
  • Klasické odpruženie kolies s obrátenou prednou teleskopickou vidlicou (upside-down) vpredu a systémom EVO Paralever vzadu.
  • Nové nasávanie a v strede umiestnený chladič prispievajú k veľmi kompaktnému tvaru prednej časti.
  • Vzpriamená, no zároveň aktívna športová a uvoľnená poloha sedenia pre vynikajúci pocit z dynamickej jazdy spojenej s excelentným pohodlím sedenia na dlhých cestách.
  • Päťuholníkový tvar výfukového potrubia.
  • Automatická kontrola stability (ASC).
  • Jazdné režimy “Rain” (dážď) a “Road” (cesta).
  • Jazdný režim Pro ponúka za príplatok ďalšie dva režimy “Dynamic” (dynamický) a “User” (nastaviteľný užívateľský režim), pre optimálne prispôsobenie sa jazdným podmienkam.
  • Dynamická kontrola trakcie (DTC) je súčasťou príplatkového režimu Pro.
  • Za príplatok je k dispozícii najnovšia generácia elektronicky nastaviteľného podvozku Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment), ktorý v každej situácii zaručuje optimálnu jazdnú dynamiku.
  • Výkonný brzdový systém s radiálne montovanými 4-piestikovým strmeňmi a s ABS.
  • Ľahké 10-lúčové zliatinové kolesá.
  • Za príplatok je k dispozícii asistent radenia Gear Shift Assistant Pro, ktorý umožňuje rýchle radenie bez použitia spojky.
  • Sofistikovaný prístrojový štít s množstvom funkcií a širokou ponukou informácií.
  • Za príplatok je k dispozícii bezkľúčové štartovanie, ktoré uľahčuje každodenné používanie.
  • Inovatívne farebné schémy s dvoma odlišnými štýlmi: klasický športový so základnými farbami a športovo-exkluzívna verzia “Style 2”.

Široká paleta príplatkových prvkov a špeciálnych doplnkov.







Zdroj: http://www.press.bmwgroup.com

dedomotorhead

  • Čoprák
  • Príspevkov: 2064
    • Offline
Re: Nové BMW R 1200 RS – nový rozmer triedy sports touring.
« odpoveď #1 : 30. September 2014, 13:15:20 pm »
Dvojvalcový boxer DOHC je ten istý čo poháňa R 1200 GS, R 1200 GS Adventure ako aj R 1200 RT a novú R 1200 R. Dokáže dať 92kW (~125 hp) na 7.750 otáčkach a vytvorí kruťák 125 Nm na 6,500 otáčkach. Výfuky končia v jednom tlmiči, ktorý sa postupne zväčšuje. Modifikovali airbox a tvar vzduchových prívodov, dali jeden centrálny chladič a celé to schovali pod plasty a nazvali "štíhly, športový a dynamický vzhľad"  ;)

Tá mašinka nevyzerá zle, i keď moje slepé oči tam vidia veľa z Fazer-a. Verím, že sa na tom dá výborne povoziť. Len mne stále vadia tam tie dva hrnce trčiace z bokov.... Ale ja som pri BMW silne subjektívny...  ;)

Originálny text:
The flat-twin boxer engine on the new R 1200 RS is the same DOHC drive unit that already powers the R 1200 GS, R 1200 GS Adventure as well as the R 1200 RT and the new R 1200 R. It produces 92 kW (125 hp) at 7,750 rpm and develops its peak torque of 125 Nm (92 lb‑ft) at 6,500 rpm. Compared to the engines on the GS, GS Adventure and RT, torque has actually been increased slightly at low revs. The exhaust gases are routed through a 2-in-1 exhaust system with a rear silencer that is steeply angled for dynamic effect. A modified airbox, newly shaped air intake snorkels and a centrally positioned radiator all lend themselves to a slender, sporty and dynamic-looking front silhouette.