Autor Téma: Závod BMW v Berlíne spustil sériovú výrobu elektrického skútra BMW C evolution  (Prečítané 3126 krát)

dedomotorhead

  • Čoprák
  • Príspevkov: 2064
    • Offline
Berlin. 07.04.2014

V závode BMW v Berlíne sa spustila sériová výroba prvého maxiskútra s výlučne elektrickým pohonom v prémiovom segmente. V ére elektrickej mobility BMW C evolution  to znamená prelom vo výrobe motocyklov BMW. Vedúci závodu Dr. Marc Sielemann pri tejto príležitosti privítal aj berlínsku senátorku pre hospodárstvo, technológiu a výskum Corneliu Yzer. „Sme veľmi hrdí na to, že sme mohli ohlásiť štart elektrickej mobility v dvojkolesovom segmente BMW Group tu v Berlíne. Tým sme sa výrobe elektromobilov začali venovať aj v berlínskom závode BMW. BMW C evolution navyše vynikajúco zapadá do aktivít najvýznamnejšieho regiónu elektrickej mobility Berlín-Brandenburg“, povedal Sielemann.
Celý projektový tím má za sebou triapolročné vývojové obdobie – od počiatočnej fázy až po prípravu na sériovú výrobu. Na ploche približne 800 metrov štvorcových vznikol nový montážny pás na výrobu elektrických skútrov, na ktorom zamestnanci špeciálne vyškolení na vysokovoltážne práce montujú komponenty elektrického skútra v niekoľkých montážnych krokoch. Senátorka Cornelia Yzer bola nadšená z aktivít BMW Group v Berlíne: „Berlín sa ako moderná priemyselná lokalita vyznačuje najmä inovatívnym a technologickým vývojom produktov. V tomto procese má mobilita budúcnosti mimoriadnu úlohu. Nový elektrický skúter je najlepším príkladom inteligentného riešenia pre výzvy rastúceho megamesta, akým je Berlín. BMW zároveň priznáva, že aj v budúcnosti bude pre podnik hlavné mesto atraktívnou výrobnou lokalitou. Som rada, že prvý maxiskúter značky BMW s výlučne elektrickým pohonom schádza z výrobnej linky práve v Spandau.“
 
Výrobou BMW C evolution otvára závod BMW v Berlíne novú kapitolu vo svojich dejinách a na jedinom mieste spája tri odborné kompetencie. Popri montáži vozidiel vyrábajú zamestnanci berlínskeho závodu na mieste aj vysokovoltážnu batériu z jednotlivých batériových modulov a disponujú potrebnou analytickou kompetenciou. „Z hľadiska výrobného procesu tak v závode vstupujeme na neprebádané územie“, uviedol vedúci závodu Sielemann. „Na tieto nové pracovné postupy sme sa v posledných mesiacoch systematicky pripravovali a vytvorili sme na tento účel potrebné know-how.“
 
Transfer know-how z BMW i3
Kľúčovým prvkom elektrického skútra sú lítium-iónové akumulačné moduly, ktoré sú rovnaké, ako tie v elektromobile BMW i3 dodávané zo závodu BMW Dingolfing. Tri z týchto modulov, každý s 12 batériovými článkami, boli spojené do jedného puzdra z hliníkovej tlakovej liatiny. Pri montáži vysokovoltážnej batérie ťaží závod v Berlíne zo skúseností kolegov v závodoch BMW v Dingolfingu a Lipsku, kde BMW i3 schádza z výrobnej linky. Tie zahŕňajú aj vysoké bezpečnostné štandardy pri manipulácii s vysokovoltážnou technikou.
 
Vysoká efektívnosť vďaka modulovej výrobe
Výrobný proces C evolution má modulovú štruktúru a až na špecifický elektrický pohon ho bolo možné integrovať do existujúcich zariadení a štruktúr. „V celom výrobnom procese C evolution môžeme v závode využívať mnoho súčinností a tým naďalej zvyšovať našu efektivitu“, doplnil Sielemann. Montáž vysokovoltážnych batérií sa pritom uskutočňuje v špeciálne oddelenej výrobnej oblasti. Kvôli ich veľkej celkovej hmotnosti sa presúvajú pomocou špeciálnych manipulačných zariadení. Odborne vyškolení zamestnanci pozorne testujú vysokovoltážne batérie, ich funkcie a bezpečnosť a to ešte predtým, ako sa dostanú na montážnu linku, kde slúžia ako centrálny modul a nosný prvok pri konštrukcii vozidiel. Vykonáva sa montáž kyvnej pohonnej jednotky s elektromotorom s kvapalinovým chladením, ozubeného remeňa a planétovej prevodovky, ako aj čelného a zadného rámu. Skôr ako kompletný hnací mechanizmus s vysokovoltážnou batériou opustí zabezpečenú oblasť na finálnu montáž, uskutoční sa na záver kompletná skúška systému.
Následne BMW C evolution prejde rovnakými finálnymi výrobnými úsekmi ako všetky ostatné motocykle a maxiskútre značky BMW. K tomu patrí plnenie médiami (v tomto prípade chladiaca a brzdová kvapalina), valcová skúšobná stanica a finálna oblasť, kde sa montujú v závode lakované diely karosérie, ako aj lavicové sedadlo.

 
BMW Group
BMW Group je vďaka svojim značkám BMW, MINI a Rolls-Royce vedúcim prémiovým výrobcom automobilov a motocyklov na svete. BMW Group má ako globálna spoločnosť 28 výrobných a kompletizačných závodov v 13 krajinách, spolu s globálnou predajnou sieťou vo viac ako 140 krajinách.
V roku 2013 BMW Group predala približne 1,963 milióna vozidiel a viac ako 115,215 tisíc motocyklov po celom svete. Zisk pred zdanením predstavoval za finančný rok 2013 sumu 7,91 mld. EUR, pričom príjmy dosiahli 76,06 mld. EUR. K 31. decembru 2013 BMW Group zamestnávala 110 351 zamestnancov.
Úspech BMW Group sa vždy zakladal na myslení ďaleko dopredu a zodpovednom konaní. Spoločnosť preto zriadila ekologické programy a sociálnu udržateľnosť v rámci celého svojho hodnotového reťazca, komplexnú produktovú zodpovednosť a jednoznačný záväzok k ochrane zdrojov ako integrálnu súčasť svojej stratégie.
 
zdroj: www.bmwgroup.com








Maly lapaj

  • Príspevkov: 825
  • babetťák
    • Offline
Aj by som si dau povedať, len mám taký pocit, že je to vecička len do veľkomesta, tu na dedine by mi to to bolo na prd, všade sa dostanem bicyklom (som biker telom a dušou) a nemusím hľadať šteker  ;)
žuj a nechaj žuť

dedomotorhead

  • Čoprák
  • Príspevkov: 2064
    • Offline
ja si myslim, ze to je hlavne ukazka toho, ze BMW idu s dobou a myslia ekologicky. Skutrik je sucastou velkeho ekologickeho projektu. Ak by som sa mal premavat po meste na elektromobile, tak radsej bicykel s pridavnym el. pohonom. Kolega to ma a vraj je to skvele. Slape a do kopca mu pomaha elektromotor.

Bopsik

  • Príspevkov: 2123
  • Srandičky, srandičky...
    • Offline
Ja by som to bral. Nie som predpojatý benzínista. Môže to jazdiť skvele...

papi

  • Hosť
 >:D Všetko na elektriku jazdí výborne, ak to má nejaké troleje, generátor so spalovacím motorom, je napojené na Gabčíkovo predlžovačkou a podobne.
Aj na akumulátory to môže jazdiť výborne, ale už nie moc ekologicky a len krátko.
Zatiaľ ani BMW, ani americká Tesla (autá) dieru do sveta neurobili a čínske elektrické braky s bleskurychle sa ničiacimi batériami zamorujú prostredie, ako máločo iného (výroba, likvidácia).
Známemu čínsky elektro-skútrik najprv prešiel cca 30 km, tancoval, že to vydrží vyše 2000 cyklov dobíjania. Lenže po cca 30 dobitiach už mu to prešlo len 15 kilometrov, ale už v Komárne to nevyliezlo na len trochulinku "kopcovitý" vážsky most. Po cca 50 dobitiach už po ten vážsky most sa ani nedostal.
Nová sada batérií stojí viac, ako pôvodný TESCO-skútrik, no a staré predstavujú nebezpečný odpad, kerého sa Číňanom podarilo zbaviť tak šikovným spôsobom, že na tom aj zarobili...
 >:D Tento môj názor pretrváva už cca 30 rokov a žiadny zázrak ho doteraz nezmenil.
Škoda, lebo nás vydiera každý oný (račej nedefinujem  >:D ), kto má len trochu ropy...